הסתכלות על גוף, מרחב, זמן ונפש בפיתוח יכולות ההסמלה – בהתבסס על מודל ה-DIR ד"ר עליזה ויג וד"ר שרינה ווידר תקציר הגישה הנוירו-גיאומטרית מבוססת על מודל ה-DIR (Developmental Individual Differences (Relationship Based Model והיא ממפה התפתחות, אינטראקציות וחוויות תוך שימוש במושגים גיאומטריים, כולל נקודות, קווים ומצולעים. זאת, כדי לפשט את ההבנה של התפתחות יכולת ההסמלה והמשחק. מפתחי הגישה סבורים, שילדים…
קרא עוד
להשתלב בשלבים
לחץ כאן לפרק להשתלב בשלבים
DIR מתאוריה למעשה
לחץ כאן לפרק מודל ה-DIR – מתאוריה למעשה
אוטיזם
לקות על הרצף האוטיסטי (Autism Spectrum Disorder – ASD) ילדים עם לקות על הרצף האוטיסטי עלולים להראות קושי משמעותי במגוון תחומים, ביניהם יכולת ויסות חושי, הבנת והבעת שפה, משחק והסמלה, חברה, תפיסה וקוגניציה. ההפרעה יכולה להופיע מגיל צעיר ומשלב מוקדם בהתפתחות. חשוב לציין שלקות על הרצף האוטיסטי נראית שונה מילד לילד. קיימת קשת רחבה של שונויות ורמות תפקוד, כאשר כל…
קרא עוד
תהליך טיפולי במכון
מכון סימני קשר מציע מודל טיפולי חדשני וכוללני לילדים ומבוגרים, המבוסס על מודל ה-DIR (גרינשפאן ווידר) והתפיסה הפסיכו-גיאומטרית. התהליך בנוי באופן ייחודי המאפשר מיפוי צרכים מדויק ויעיל של המטופל במהלך הטיפול על מנת שהמשאבים הרבים המושקעים יישאו את מירב הפירות. לכל אורכו של הטיפול נעשית חשיבה משותפת של ההורים והצוות המטפל – ד׳׳ר עליזה ויג, פסיכולוגית קלינית מומחית בתחום של…
קרא עוד